TYPY KLIENTEK

Lwica

5 MINUT

Klientka LWICA wygląda przeważnie zachęcająco i atrakcyjnie. Często wybiera żywe kolory, jest ekstrawagancka i rzuca się w oczy. Od wejścia mówi, po co przyszła.

Ta klientka lubi samodzielnie podejmować decyzje. Chętnie korzysta z tu i teraz, ceni szybkie działania i błyskawicznie potrafi podjąć decyzję o zakupie. Dobrze się czuje, gdy ma możliwość wyboru. Lubi ekskluzywność, ekstrawagancki design, prestiż, możliwość wyboru unikatowych produktów.

Irytuje ją polecenie konkretnego towaru, przekonywanie do zakupu i sugerowanie, że się na czymś nie zna. Często używa zwrotów: „ja uważam, ja potrzebuję, moim zdaniem”. Wyraża zdecydowane i jednoznaczne opinie. Negocjowanie ceny to dla niej pewnego rodzaju „zawody”. Często spontanicznie i nagle zmienia potrzebę zakupu – przyszła po czarny, wychodzi z czerwonym.

Jak postępować z klientką LWICĄ?

  • Nie dyskutuję i nie przekonuję do swoich racji.
  • Nie polecam biustonoszy, które są „bestsellerem”.
  • Podkreślam, że inne osoby będą zachwycone (koleżanki, mąż).
  • Daję wybór, doceniam jej opinie.
  • Podkreślam unikatowość, wyjątkowość/
  • Upewniam, że to Ona będzie podejmować ostateczną decyzję.

Papuga

WAMPIR ENERGETYCZNY

Klientkę PAPUGĘ odznacza zwykle subtelny wygląd i delikatne spojrzenie. Jest życzliwa, rozluźniona, chętnie przyjmuje postawę „partnerską”. Stawia na wygodne ubrania i kolory ziemi, np. brąz. Jest konserwatywna.

Potrzebuje od sprzedawcy pomocy w wyborze potrzebnego towaru. Ma trudności w podejmowaniu decyzji i odwleka moment jej podjęcia, ale zachęcana do podjęcia decyzji, odczuwa niepokój i zazwyczaj wychodzi ze sklepu.

Powie „interesuje mnie ten biustonosz, bo moja koleżanka ma taki sam…”. Często kieruje się ”dobrym przeczuciem”.

Jak postępować z klientką PAPUGĄ?

  • Pomagam w wyborze i podjęciu decyzji.
  • Stwarzam bardzo przyjazną atmosferę.
  • Nie daję zbyt dużego wyboru.
  • Używam słów: praktyczny, wygodny, komfortowy, uniwersalny, bezpieczny.

Sowa

ZASTANOWIĘ SIĘ

Klientka SOWA jest neutralna, nie łapie bezpośredniego kontaktu wzrokowego. To minimalistka. Bywa spięta, wycofana, „formalna”, poukładana.

UWAGA: nie zapytana o potrzebę zakupową może wyjść!

Ta klientka analizuje, niejednokrotnie tylko przymierza. Jest jest wycofana i powściągliwa w emocjach. Wypytuje o takie szczegóły, które potrafią nas zdziwić, będzie często znała modele z poprzednich kolekcji i zapowiedzi następnych.

Sprawdza wiele alternatyw, przychodzi zmierzyć coś co upatrzyła w Internecie.

Jak postępować z klientką SOWĄ?

Ta klientka lubi rzeczowe uzasadnienia i to determinuje jej zakup. Ma potrzebę perfekcyjnego dopasowania dla własnych potrzeb, ceni dane i liczby.

Potrzebuje czasu przy podjęciu decyzji o kupnie. Naciskana przy decyzji – nie podejmie jej. Ma wątpliwości również po podjęciu decyzji o kupnie.




BĄDŹMY W KONTAKCIE
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Chcesz założyć lub usprawnić swój biznes, borykasz się z problemami pierwszego zatowarowania, zarządzania, magazynowania, płynności finansowej, kadrowymi, obsługi klienta lub po prostu chcesz się rozwijać?
Twój adres jest bezpieczny. Zawsze możesz się wypisać.